Visitas

miércoles, 14 de octubre de 2009

Conciliar la vida familiar y política

Puede parecer sencillo, pero no lo es, es muy difícil, conciliar la vida familiar, el trabajo con la dedicación política.

La política, es un terreno, que históricamente ha sido netamente masculino, y en el que la mujer no entraba, no estaba invitada. Esto, afortunadamente y no sin muchas luchas, ha ido cambiando y ahora sería inconcebible una democracia sin la participación del cincuenta por ciento de la población, pero no solo se consigue siguiendo al pie de la letra el espíritu de la ley, es necesario que en el día a día se cambien los parámetros de funcionamiento, que la dedicación política no signifique la renuncia al resto de espacios, personales y profesionales.
Son los pequeños gestos los que impulsan una transformación real y bien asentada de la sociedad, y es aquí donde debemos incidir, organizando mejor el tiempo político, eliminando reuniones estériles y largas, las reuniones de trabajo deben tener un horario de inicio y de finalización y con unos objetivos claros y concretos. No pueden celebrarse a las 20 horas ni terminar a las 21:30, estos no son horarios que permitan la conciliación familiar, ni para ellas ni para nosotros.

Seguramente existen muchos más ejemplos y mejores, pero creo que este me sirve para ilustrar un temor y un deseo, mi temor es que mujeres con una gran valía, renuncien al espacio político por no facilitarles la posibilidad, real, de conciliación, y un deseo, que los hombres sepamos apreciar y valorar el esfuerzo realizado por parte de ellas y que nos demos cuenta que la conciliación familiar es cosa de tod@s.

1 comentario:

Marta Figueras dijo...

Tens tota la raó del món. I aquest tema, que des d'una perspectiva teòrica i un discurs abstracte està tan clar, s'oblida completament quan arribem a la pràctica. La feina a l'ajuntament és molta i molt diversa. Qui ho sap millor que tu? Però, procurem fer l'esforç, per un moment, de posar-nos a la pell d'un regidor d'un grup de l'oposició que només tingui un sol representant polític. En el cas de Badia: PP, ICV-EUiA i Convergència. Doncs bé, espero que em permetis l'atreviment de compartir amb vosaltres la nostra agenda pública de la setmana que ve: com la majoria dels mortals que som afortunats de poder tenir una feina, treballem de 8 a 17. després, a les 17:30 comencen les reunions de treball habituals a l'ajuntament. Doncs bé, com deia, la setmana que ve tenim comissió informativa de territori el dilluns (reunió que mai acaba abans de les 20h); comissió informativa d'economia i RRH, i després comissió informativa de cultura i esport (entre les dues reunions no acabem tampoc abans de les 20); dimecres, junta de portaveus; dijous, reunió per analitzar les ordenances i pressupostos; i ara se'ns proposa fer divendres una reunió sobre el tema d'habitatge. Això, si ho trasladem a l'àmbit personal, es tradueix en que durant la setmana que ve qualsevol persona que dedica part de la seva energia i temps en la política sortira de casa a les 7 del matí, i arribarà a casa mai abans del vespre. I no haurà tingut cap tarda per compartir amb la família. Si a sobre tens nens petits, marxes de casa quan estan dormint, i arribes a casa quan ja s'han posat a dormir. No hauríem de fer alguna cosa? No podríem fer una reunió (una més!!!), amb calendari a la mà, per veure quina seria la manera d'optimitzar millor el temps? Salut!